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films.
Domestic/Intimate

date

2024.5.3 FRI - 5.19 SUN

13:00 - 20:00
*on 5.19 11:00 - 16:00
closed on MON•TUE
we're open on 5.6 MON due to holiday!

venue

▶︎Feb gallery Tokyo

entry fee

1 day pass: ¥1500
w/ student ID: ¥1000

2 day pass: ¥2500
w/ student ID: ¥1500


▶︎film/filmmaker info
 

▶︎time table

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film/filmmaker

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共同キュレーターco-curator:

Feb gallery Tokyo
赤堀香菜 Kana Akahori(Image Forum)

グラウンド・レベル・シネマ Ground Level Cinema 

statement by Ground Level Cinema

人は「映画」を作る時にどこに目を向けてきたのだろうか?

 

「映画」が発明された直後、最初に人が「まなざし」を向けたのは工場の出口であり、そこには名前の無い不特定多数の人々が映されていた。次に「まなざし」を向けたのは家族の姿だった。庭で朝食を食べている家族らしき親子三人。匿名の集合体である「群衆」ではなく父、母、子供という個人としての人間、家族という小集団が映されていた。

それから130年、人の営為は時代を経ても変わらない。

多くの人が友人、知人、恋人などの隣人、そして家族にその「まなざし」を向けてきた。

 

愛情、憎悪、妬み、辛み、諦念などのあらゆる感情、さらには国家、社会、世界。そして生と死。

人と人の間にある目に見えない感情、関係性を映し撮ろうとした。

 

テクノロジーが人と人との距離だけでなく感覚、感情さえも変えてしまった2024年。

現在の「まなざし」は隣人、家族に何を見て、その先にある何を映すのだろうか?

本企画ではギャラリー内に多様な複数の上映スペースを設ける事で複数の鑑賞体験を可能にし、

多様な「まなざし」を持った作品群への理解、そして隣人、家族への再考の一助になればと

考えている。

 

“その「まなざし」の先に見える映画”

 

Where have we people been gazing when making 'films'?

Immediately after the invention of cinema, the first object to which people turned their gaze was the factory exit, where they saw an unspecified number of people without names.The next 'gaze' was directed at a family.What appeared to be three family members eating breakfast in the garden.The image was not of an anonymous 'crowd', but of a father, mother and child as individuals, a small group of people called a family.

One hundred and thirty years later, humankind's activities have not changed over time.

Many people have turned their 'gaze' on their neighbours - friends, acquaintances and lovers - and on their families.

All kinds of sentiments, such as love, hatred, envy, bitterness, resignation... As well as the state, society and the world...And life and death.

We have tried to capture the invisible emotions and relationships between people.

In 2024, technology has changed not only the distance between people, but also their senses and even their emotions.

What does the current 'gaze' see in our neighbours and families, and what does it reflect beyond that?

This project will enable various viewing experiences by setting up multiple screening spaces in the gallery,

We hope that this will allow viewers to understand the diverse "gaze" of the films and encourage them to revisit the idea of neighbours and family.

"Films that can be seen beyond that 'gaze'."

企画presented by:

Feb gallery Tokyo, Ground Level Cinema

協力cooperation:

Image Forum

Feb gallery Tokyo_フェブ・ギャラリー・トウキョウ
Feb gallery Tokyoは2021年にオープンした南青山にあるアートスペースです。一軒家から生まれたイレギュラーなホワイトキューブライク。中庭から差し込む日光がゆったりと心地の良い空間を演出します。絵画、映像、ジュエリー、パフォーマンスなどジャンルを超えてあらゆる表現を積極的に取り上げ、他者に開かれた公共空間を目指しています。

website: https://febgallerytokyo.com/

Kana Akahori_赤堀香菜(イメージフォーラム)

2018年、イメージフォーラム映像研究所(第42期)修了。2019年よりイメージフォーラムスタッフとして勤務。他のプログラムキュレーションに、「Chase After-Images」(Minikino Film Week 7 — Bali International Short Film Festival 2021)、「Spectrums: International Arthouse Showcase — Image Forum Festival」(Jumping Frames 2023 — Hong Kong International Movement-image Festival)。
 

グラウンド・レベル・シネマ_Ground Level Cinema

「グラウンドレベルシネマ」は現在進行形の作家達が企画、運営を行う映像作品上映団体です。一昨年 2020 年 11 月にイメージフォーラム 映像研究所の研究生を中心に発足しました。現在は主に日本や台湾を拠点に活動している30人以上の作家が自由に出入りする流動的な団体です。発足以来二年間で計13回の上映会・イベントを開催。「グラウンド・レベル・シネマ」ナンバリングシリーズは原則新作のみの上映会なので、観客が現在進行形で制作している若手作家たちの作品に触れることのできる貴重な機会として、好評を博しました。

グラウンドレベルシネマは「アンダーグラウンドシネマ」というジャンルを乗り越えるために、通常映画が観賞される状況とは、少し異なるシュチュエーションの上映空間を立ち上げる必要があると考えます。website: https://www.groundlevelcinema.com/

イメージフォーラム_ Image Forum

1977年設立。東京都渋谷区を拠点に、シネマテーク、映画祭や映画館の運営、出版、映像作家の育成など、映画・映像関連の活動を行っている。

website: imageforum.co.jp twitter: @Image_forum

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